ورزشی - همه چی از همه جا
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جستجوی دانش در هر حال واجب است . [امام صادق علیه السلام]
امروز: دوشنبه 103 اردیبهشت 10

سایت فیفا سرمربیگری افشین قطبی در تیم ملی ایران را با این عنوان اعلام کرد: قطبی سوار بر چرخ و فلک فوتبال ایران شد. وی سومین مربی تیم فوتبال ایران در یک ماه اخیر است.
در این گزارش با اشاره به اتفاقات رخ داده در دیدار سایپا و استقلال اعلام شده محمد مایلی کهن بعد از دو هفته به طور ناگهانی از سرمربیگری تیم ملی استعفا کرد تا افشین قطبی جانشین او شود. پیش از این هم علی دایی سرمربی تیم ملی ایران بود.
فیفا افشین قطبی را دستیار گاس هیدینک، پیم وربیک و اددوکات در تیم ملی کره جنوبی معرفی کرده است.
در سایت فیفا عکسی از نشست خبری امروز قطبی هم دیده می شود



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط فرز ها در سه شنبه 88/2/8 و ساعت 6:40 عصر | نظرات دیگران()

    محمد مایلی‌کهن در بیانیه‌ای به صحبت‌های اخیر مسوولان باشگاه استقلال و امیر قلعه نویی به شدت انتقاد کرد. این نامه که با الفاظ صمد آقای و متفاوت این مربی به شدت اسلام گرای تیم ملی جمهوری اسلامی ایران همراه بود را در زیر می خوانید :

    مردم عزیز، قهرمان و دوست داشتنی ایران سربلند و همیشه جاوید

    این روزها پس از مسابقه‌ شرافتمندانه‌ای که تیم سایپا با جوانان برومند و شایسته‌اش در برابر رقیب قابل احترام خود انجام داد و به اذعان همه، تیم سایپا صرفا به ارایه‌ یک بازی کاملا جوانمردانه و پاک پرداخت، اما متاسفانه چه به هنگام مسابقه (در ورزشگاه) و چه پس از آن، طی روزهای اخیر مورد هجوم ناجوانمردانه‌ترین الفاظ که تنها از شعبان‌ بی‌مخ‌ها و نوچه‌هایشان برمی‌آمد، پرداخته و در صدد آن برآمدند تا ضعف‌های فنی خود را به همه کس و همه چیز غیر از خود نسبت داده و هر آنچه که خود و نوچه‌هایشان لایق آن هستند با سیاه‌نمایی هرچه تمام‌تر به این و آن نسبت بدهند تا شاید بتوانند ضعف‌های فنی خود را به گونه‌ای از چشم این و آن پنهان داشته و لاپوشانی نمایند.

    لذا به همین منظور به این آقایان کوتوله و سیاه‌کار (کل‌یوم) که حتی فاقد مدرک تحصیلی برای گروهبان قندلی شدن بوده، اما لقب ژنرال را یدک می‌کشند اعلام می‌دارم تا از گل دقیقه‌ی‌ 90 سایپا و از درس و پیامی که آن گل به بزرگی و پهنای ایران عزیز اسلامی‌مان به همراه خود داشت پند گرفته و هرچه سریع‌تر دست از نوچه بازی و نوچه‌پروری برداشته و از کارهای ناثواب و عوام فریبی خودداری نمایند، بدیهی است که هیچ دستی برتر و بالاتر از دست خداوند عزوجل نبوده و اوست که اگر بخواهد کسی را خوار نماید خوار و اگر عزیز بدارد عزیز خواهد داشت و هیچ برگی بی‌اذن او بر زمین نخواهد افتاد.

    این مطالب شامل همه‌ گنده‌ باقالی‌هایی که به عنوان نوچه در کنار این آدم کوتوله هستند نیز می‌شود.

    والسلام، محمد مایلی‌کهن



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط فرز ها در سه شنبه 88/2/8 و ساعت 6:40 عصر | نظرات دیگران()
     

    بیانیه موهن سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران که در آن یک گل در یک بازی فوتبال را «به بزرگی و پهنای ایران عزیز اسلامی‌مان» خوانده و هتاکی چاله‌میدانی‌اش علیه یک مربی دیگر را خطاب به «مردم عزیز، قهرمان و دوست داشتنی ایران سربلند و همیشه جاوید» منتشر کرده، شایسته توجه جدی و برخورد مناسب است.

     مایلی‌کهن که پیش از این نیز مانند گزینه سلف خود علی دایی نشان داده بود که به لحاظ معیارهای شخصیتی و رفتاری به هیچ‌وجه مناسب چنین جایگاهی نیست، در امتداد تصمیمات نابخردانه مدیران ورزش و حکم مطیعانه فدراسیون فوتبال در پستی قرار گرفت که منظر نظر بسیاری از مردم ایران و گاه معیاری برای شناخت مردم دیگر کشورها از فرهنگ ایران متاسفانه محسوب می‌شود.

     به همین جهت است که وقتی قرار است یک مربی برای تیم‌ملی کشوری انتخاب شود، به معیارهای شخصیتی او توجه خاصی می‌شود همان‌طور که در سال‌های کمی دور که بکن باوئر جنتلمن برای مربیگری تیم‌ملی آلمان غربی سابق انتخاب شد، حتی کلاس‌هایی را در این زمینه برای او در نظر گرفتند.با تاسف بسیار باید گفت که بی‌فرهنگی سال‌های بسیاری است که در فوتبال کشور ما وضعیتی جدی به خود گرفته است. در این رابطه متولیان امر فرهنگ و انضباط در فوتبال هم ناآگاهانه به بدترین شکل ممکن بر این آتش می‌دمند. پررنگی حضور روسای دو دوره اخیر کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در سطح رسانه‌ها در این چارچوب قابل بررسی است. فوتبال یک ورزش است که در آن رقابت و مسائل فنی فوتبال، متن آن را تشکیل می‌دهند و باقی مسائل از جمله مسائل انضباطی حاشیه‌ای بر این متن هستند و هرگاه که جزیی از این حاشیه بخواهد با هدف خیر کاهش حاشیه‌ای دیگر بی‌اندازه بزرگ شود، خود به یک حاشیه و معضل تبدیل می‌شود. نباید فراموش کرد که اگرچه این بازی به یک صنعت بزرگ و عنصر اجتماعی فرهنگی تبدیل شده اما در ذات خود همان بازی است و قدر و اندازه آن را باید در چارچوب واقعی آن شناخت. به‌عنوان نمونه به میان کشیدن شعارهای دینی و دعا و مشیت الهی و از این قبیل امور به یک بازی که دو سر آن آدم‌هایی هستند که قرار است در یک چارچوب رقابت کنند و عده‌ای دیگر از بازی آنها لذت ببرند چه وجهی دارد؟

     مربی یک تیم می‌خواهد به مشهد برود و با یک تیم این شهر بازی کند می‌گوید آن جا به لطف و نظر امام هشتم چنین و چنان می‌کنیم؛ مربی تیم مشهدی هم می‌گوید بچه‌های ما به امام‌رضا متوسل شدند و سر آخر هم دو طرف طوری سخن می‌گویند که گویی همه سر کار بوده‌اند چون از قبل خداوند برای نتیجه آن بازی فوتبال تصمیم لازم را گرفته است! صداوسیما هم با ولع آن را پخش می‌کند که گویی دین و اخلاق در فوتبال همه را در نوردیده است. از اینگونه تقلیل دادن و توهین به باورهای مردم که فراوان دیده می‌شود و دیگر عادی و حتی ممدوح است. این می‌شود که رئیس کمیته انضباطی فوتبال در تبیین مشکلات اخلاقی حرف های عجیب و بی‌ربطی درباره سکولاریسم و... می‌زند و به هوای کنترل انضباطی فضای عمومی فوتبال کشور آن قدر حرف می‌زند که می‌شود «متن» آن و حاصل آن، که ناخواسته فضای عمومی فوتبال کشور را مشوش می‌کند. مگر برای رسیدگی‌های انضباطی فوتبال به اینقدر سروصدا و مصاحبه نیاز است؟ این مسئله‌ای است که متاسفانه در دوره دو رئیس اخیر این کمیته، آقایان شاه‌حسینی و شریفی بسیار به‌چشم آمده و نتایج آن هم قابل ارزیابی است.مورد دیگر هم به تصمیم‌سازان ورزش برمی‌گردد؛ شاید تحلیلی بر عقبه  فکری و تیپی این مردان کمی از تعجب‌ها نسبت به نوع تصمیم‌ها و انتخاب‌های ایشان بکاهد.

     هرچه هست وضعیت بدی که در فوتبال این کشور مشاهده می‌شود بسیار بدتر از سطح متوسط واقعی اهالی فوتبال کشور است و شاید شکل‌گیری نهادهای غیردولتی و NGO ‌هایی از مربیان و بازیکنان و مدیران فوتبال در کنار غیر‌دولتی کردن واقعی فوتبال و اجرای غیر‌صوری اساسنامه  مورد تاکید کنفدراسیون فوتبال آسیا، برای کاهش اثر سوء چنین اتفاقاتی یک راهکار نسبی اما ضروری باشد



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط فرز ها در سه شنبه 88/2/8 و ساعت 6:40 عصر | نظرات دیگران()


    سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران گفت : در شرایط فعلی همه باید از تیم ملی حمایت کنیم و درست نیست با برخی اظهارنظرها فضای آرام تیم ملی را از بین ببریم.

    به گزارش خبرگزاری ورزش ایران (ایپنا) ، امیرقلعه نویی عصر امروز در پایان تمرین آبی پوشان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی پیرامون وضعیت تیم ملی و اظهارات سرمربی این تیم گفت : اجازه بدهید در این خصوص صحبتی نکنیم. تیم ملی برای همه مردم است و باید برای موفقیت این تیم تلاش کنیم. ترجیح می دهم فعلاً سکوت کرده و راه را برای ورود حاشیه به تیم ملی ببندم.

    قلعه نویی تاکید کرد: من در مقابل این حاشیه‌ها سکوت می کنم و هیچ چیز نمی‌گویم. بزرگان فوتبال که عضو تیم‌های استقلال، پرسپولیس و پاس بوده‌اند در تماس با بنده خواستند که جواب کسی را ندهم. این افراد کسانی بودند که من آرزو داشتم روزی در کنار آنها فوتبال بازی کنم. من ادعا نمی‌کنم که بزرگ هستم چون بزرگان فوتبال ما امثال پروین‌ها هستند



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط فرز ها در سه شنبه 88/2/8 و ساعت 6:40 عصر | نظرات دیگران()

    حشمت مهاجرانی سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال آرامش را مهمترین نیاز فوتبال کشورمان در شرایط فعلی خواند و از مسئولان فدراسیون فوتبال و باشگاه استقلال خواست وساطت کرده و رابطه امیر قلعه نویی و محمد مایلی کهن را بهبود بخشند. وی ضمن بیان این مطلب افزود: در شرایطی که تیم ملی فوتبال کشورمان و تیم استقلال نیاز مبرم به آرامش دارند، مربیان این ? تیم ناخواسته وارد مسائلی شده اند که در نهایت به ضرر خودشان تمام می شود. او ادامه داد: برای استقلال که در آستانه آخرین بازی خود در لیگ برتر است و سرنوشت قهرمانی اش به این بازی بستگی دارد و برای تیم ملی که باید از چندی دیگر در مسابقات انتخابی جام جهانی حضور پیدا کند از همه چیز مهمتر حفظ آرامش و تمرکز است که متأسفانه آنها از آن دور شده اند. این کارشناس فوتبال در ادامه از تمام مربیان فوتبال کشور خواست در مواجهه رسانه ای از بیان کلمات تنش زا خودداری کنند. وی با تأکید بر این موضوع افزود: از محمد مایلی کهن، امیر قلعه نویی، فیروز کریمی، مجید جلالی و تمامی مربیان زحمتکش کشور می خواهم و استدعا می کنم از بیان مطالبی که ایجاد تنش می کند خودداری کنند، به هم تهمت و افترا نزنند، در بدترین شرایط خویشتندار باشند، مطلبی را نگویند که بعد از بیانش پشیمان شوند و... مربی پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان با بیان اینکه هیچ موقع تصور نمی کرده است ? مربی خوشنام فوتبال ایران همچون مایلی کهن و قلعه نویی رودرروی هم بایستند افزود: هم مایلی کهن حق دارد که از آنچه بر او در دیدار استقلال - سایپا گذشته ناراحت باشد و هم امیر قلعه نویی که مورد توهین قرار گرفته است اما چاره این کار برخورد و مصاحبه و بیانیه نیست. باید پا پیش گذاشته و مشکلات را رودررو حل کنند. مهاجرانی در ادامه خاطرنشان کرد: گاهی اوقات مربیان در شرایط سختی قرار گرفته و کنترل خود را از دست می دهند. در این بین پیش می آید که حرفی یا موردی بیان می شود که شاید دور از واقعیت باشد. ادامه پیدا کردن این بحث و شکایت و دعوا نتیجه ای به دنبال ندارد و آتش جنجال و حاشیه را بیشتر می کند. وی در خاتمه تصریح کرد: من از مدیران فدراسیون فوتبال، باشگاه استقلال و هر شخصی که در فوتبال مقام و جایگاهی دارد، می خواهم پا پیش بگذارند و کدورت بین مایلی کهن و امیر قلعه نویی را از بین ببرند چرا که درگیری آنها در نهایت به ضرر تیم ملی و باشگاه استقلال است



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط فرز ها در سه شنبه 88/2/8 و ساعت 6:40 عصر | نظرات دیگران()
    <      1   2   3   4   5   >>   >
     لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    مردم انتخاباتی میآفرینند که دشمن را خشمگین کند
    تصاویری از احمدی نژاد
    فرزندان احمدینژاد چای ریاستجمهوری را نمیخورند
    مردم انتخاباتی میآفرینند که دشمن را خشمگین کند
    میر حسین امیدوار می باشد که ...
    آلبوم جدید و فوق العاده زیبای بنیامین بهادری با نام 88
    [عناوین آرشیوشده]

    بالا

    طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

    بالا