ْآرشیو مطالب 88 - همه چی از همه جا
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، پرده ای جلوگیر از آفت هاست . [امام علی علیه السلام]
امروز: سه شنبه 103 خرداد 1

منتقدان به قرآن گاهی به آیاتی از قرآن استناد کردند، بدون این که بررسی کنند، آنها راجع به چه کسانی نازل شده است. ایشان باید بدانند که ما هیچ آیه مطلقی در قرآن نداریم. همه آیات قرآن ناظر به اشخاص و شرایط خاص است. وقتی سخن از کافران می شود، مطلق هرکسی نیست که به خدا یا قیامت باور ندارد و نیز هرگاه نام اهل کتاب به میان می آید، مطلق هرکسی که بر دین یهود یا مسیحیت است، نیست.

حال بنگرید، به یکی از آیات مورد استناد منتقدان. منتقدی نوشته است:

خدا در قران می فرماید: «قاتلُوا اّلَذینَ لایُؤمنُونَ بالله وَ لا باْلَیُومِ الاخَر وَ لایُحَرّمُونَ مَاحَرَّمَ الله وَ رَسُولُه وَ لاَ یَدیِنُونَ دینَ اْلحَقَّ مِنَ اَّلذینَ اوتُوا اْلکِتابَ حَتّی یُعْطُوا اْلجَزیةَ عَنْ یَدوَ هُمْ صاغِرُونَ(توبه، 29)؛ بکشید کسانی را که به خدا و روز آخرت ایمان نیاورده و حرام خداوند و پیغمبرش را حرام نمی‌دانند و هم چنین آن دسته از اهل کتاب را که به دین حق، یعنی اسلام، ایمان نیاورده‌اند، مگر این که متعهد شوند با خواری و فروتنی به دست خود جزیه دهند».

می بینید، وقتی محمد دید بعد از 13 سال سخن گفتن از محبت و دوستی و حق و انصاف و عدالت و... در مکه تعداد یارانش به صد نفر هم نرسید، بعد از هجرت به مدینه تغییر اساسی در شخصیت الله بروز نموده و آیاتی مانند بالا نازل شد.

وی ضمن این که آیه را نادرست و موافق مدعای خودش ترجمه کرده، به نحو گزینشی و بدون لحاظ شأن نزول آیه به آن استناد کرده است. ترجمه صحیح آیه چنین است:

جنگ کنید، با کسانی از اهل کتاب که به خدا و روز قیامت ایمان نمی‏آورند و چیزهایی را که خدا و پیامبرش حرام کرده است بر خود حرام نمی‏کنند و دین حق را نمی‏پذیرند، تا آن گاه که به دست خود با فروتنی جزیه بدهند.

اولاً، مقاتله به معنای جنگ کردن دو گروه با همدیگر است، نه کشتن که آقای ایرانی آن را به گونه ای معنا کرده بود، بتواند آن را به نفع مدعای خود استفاده کند. مقاتله بر عملی دو طرفه دلالت دارد. مقاتله حاکی از جنگ دو گروه با همدیگر است. حال آن که قتل حاکی از عملی یک طرفه است.

ثانیاً، در آیه قید «حَتّی یُعْطُوا اْلجَزیةَ » آمده است. این قید و قید «قاتلوا»نشان می دهد که مراد کسانی بودند که با مسلمانان سر جنگ داشتند؛ بنابراین، هرگز از این آیه استفاده نمی شود که کشتن اهل کتابی که با مسلمانان سر جنگ نداشته باشند، جایز است.

آن منتقد به آیات دیگر درباره اهل کتاب - که دوره مدنی نازل شده است - عنایت نکرده است که در آنها از اهل کتاب دعوت به همزیستی مسالمت آمیز شده است؛ نظیر:

قُلْ یا أَهْلَ الْکِتابِ تَعالَوْا إِلی کَلِمَةٍ سَواءٍ بَیْنَنا وَ بَیْنَکُمْ أَلاَّ نَعْبُدَ إِلاَّ اللَّهَ وَ لا نُشْرِکَ بِهِ شَیْئاً وَ لا یَتَّخِذَ بَعْضُنا بَعْضاً أَرْباباً مِنْ دُونِ اللَّهِ فَإِنْ تَوَلَّوْا فَقُولُوا اشْهَدُوا بِأَنَّا مُسْلِمُونَ (آل عمران، 64)؛ بگو این اهل کتاب بیایید، به آنچه که میان ما و شما مشترک است، پایبند باشیم. این که جز خدا را نپرستیم و هیچ چیزی را شریک او قرار ندهیم و همدیگر را به جای خدا ارباب یکدیگر نسازیم. اگر از این دعوت روی گردانیدند، (ای مسلمانان) بگویید که ما پایبند هستیم.

نیز عنایت نکرده است که اهل کتاب مؤمن در همین دوره مدنی مورد ستایش قرار گرفته اند:

لَیْسُوا سَواءً مِنْ أَهْلِ الْکِتابِ أُمَّةٌ قائِمَةٌ یَتْلُونَ آیاتِ اللَّهِ آناءَ اللَّیْلِ وَ هُمْ یَسْجُدُونَ * یُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ الْیَوْمِ الْآخِرِ وَ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ یُسارِعُونَ فِی الْخَیْراتِ وَ أُولئِکَ مِنَ الصَّالِحینَ (آل عمران، 113-114)؛ یکسان نیستند، از اهل کتاب مردمی راستارند که در اثنای شب آیه‏های خدا ( از کتاب آسمانی خود) را می خوانند و سجده می کنند، به خدا و روز جزا ایمان دارند، به نیکی وا می دارند و از بدی باز می دارند و به خوبی ها می شتابند، اینان از شایستگانند.

قرآن اهل کتاب را در همین دوره مدنی اهل نجات و فلاح می شمارد:

قُلْ یَأَهْلَ الْکِتَابِ لَسْتُمْ عَلیَ‏ شیَ‏ْءٍ حَتیَ‏ تُقِیمُواْ التَّوْرَئةَ وَ الْانجِیلَ وَ مَا أُنزِلَ إِلَیْکُم مِّن رَّبِّکُمْ  وَ لَیزَِیدَنَّ کَثِیرًا مِّنهُْم مَّا أُنزِلَ إِلَیْکَ مِن رَّبِّکَ طُغْیَانًا وَ کُفْرًا  فَلَا تَأْسَ عَلیَ الْقَوْمِ الْکَافِرِینَ * إِنَّ الَّذِینَ ءَامَنُواْ وَ الَّذِینَ هَادُواْ وَ الصَّابُِونَ وَ النَّصَارَی‏ مَنْ ءَامَنَ بِاللَّهِ وَ الْیَوْمِ الاَْخِرِ وَ عَمِلَ صَالِحًا فَلَا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَ لَا هُمْ یحَْزَنُونَ(مائده، 68-69)؛ بگو ای اهل کتاب! در خور اعتنا نیستید تا تورات و انجیل را با آنچه از پروردگارتان به شما نازل شده، بپا دارید. آنچه از پروردگارت به تو نازل شده سرکشی و انکار بسیاری از آنها را، فزون می کند، پس غم گروه ستمکاران مخور. کسانی که یهودند و صابئیان و نصاری هر که [از آنها] به خدا و روز جزا ایمان آورده و کار شایسته کرده، نه بیمی دارند و نه غمگین می شوند.



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط فرز ها در چهارشنبه 88/2/9 و ساعت 11:27 صبح | نظرات دیگران()

    عرض سلام مجدد

    این هم قالب درخواستی ولایت فقیه

    14 صلوات اش فراموش نشه

    یا علی

    برای مشاهده ی قالب روی مشاده ی قالب کلیک کنید

    برای دریافت کدها روی دانلود کدها کلیک کنید

    به خاطر افزایش قالب ها به صورت موضوعی ارشیو شدن به ارشیو نیز سر بزنید

    قالب های ما زیبا ترین و بهترین و با کیفیت ترین و بیشترین خدمات رو به شما می دهد

     

    مشاهده ی قالب

    دانلود کدها



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط فرز ها در چهارشنبه 88/2/9 و ساعت 11:26 صبح | نظرات دیگران()

    سلام

    من آرمان هستم

    راستش یک وبلاگ جدید توی بلاگفا درست کردم و

    فکر کردم که از این به بعد توی اون وبلاگ فعالیت کنم.

    حالا هر کی دوست داره آهنگ جدید گیرش بیاد به وبلاگ جدید من سری بزنه،

    حتما" خوشتون میاد.

    برای ورود به وبلاگ جدید من روی لینک زیر کلیک کنید.

     

    http://rapfaa7.blogfa.com/

     

    خداحافظ    **پارسی بلاگ**



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط فرز ها در چهارشنبه 88/2/9 و ساعت 11:25 صبح | نظرات دیگران()
    مجموعه نرم افزارهای موبایل(همه گوشی ها)

    بیش از 4500 برنامه کاربردی و بازی با توضیح فارسی شامل : انواع نرم افزارهای جدید و بازی های مهیج و زیبا ، بیش از 570 زنگ مختلف ، انواع Theme و Wallpaper های ویژه و استثنایی ، نزدیک به 700 SMS تصویری ، فارسی ساز موبایل و انواع کدهای مخفی برای تمامی گوشی ها

    فروشنده: سی دی دون

    قیمت: 2,000 تومان

    روش خرید: برای خرید مجموعه نرم افزارهای موبایل(همه گوشی ها)، پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول یا محصولات مورد نظرتان را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید.





  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط فرز ها در چهارشنبه 88/2/9 و ساعت 11:25 صبح | نظرات دیگران()

    برای مشاهده لیست لوازم جانبی موبایل اینجا را کلیک کنید



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط فرز ها در چهارشنبه 88/2/9 و ساعت 11:25 صبح | نظرات دیگران()
    <   <<   6   7   8   9   10   >>   >
     لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    مردم انتخاباتی میآفرینند که دشمن را خشمگین کند
    تصاویری از احمدی نژاد
    فرزندان احمدینژاد چای ریاستجمهوری را نمیخورند
    مردم انتخاباتی میآفرینند که دشمن را خشمگین کند
    میر حسین امیدوار می باشد که ...
    آلبوم جدید و فوق العاده زیبای بنیامین بهادری با نام 88
    [عناوین آرشیوشده]

    بالا

    طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

    بالا